نوشته شده توسط : بارمان

بی گمان جهان در طول صد سال اخیر به سمت و سوی الکترونیکی شدن رفته است؛ یک ماشین لباسشویی را در نظر بگیرید، قبل از آن انسان ها چطور محل زندگی خود را تمیز می کردند؟ قطعا وجود این ابزار کمک بسیاری به آنها کرد. البته تلاش های مهندسان  به همین جا ختم نشد و آنها با ساخت کامپیوتر جهان را به سمت دیگری بردند؛ حالا صفر و یک ها همه چیز را تشکیل می دادند و دیگر جهان دیجیتالی شده بود. امنیت هم از این قاعده مستثنا نبود؛ قفل مکانیکی جای خودش را به قفل دیجیتال داد، قفل دیجیتال در حقیقت یک قفل الکترونیکی بود که از رمزنگاری های دیجیتال استفاده می کرد به همین خاطر به آن قفل دیجیتال هم می گویند. عمر این پدیده کمتر از بیست سال است، بالطبع هنوز تبهکاران دنیا راه های زیادی برای شکست دادن آن کشف نکرده اند و تفاوت قفل اثر انگشتی با قفل مکانیکی در این است که پیشرفت قفل اثر انگشتی متوقف نمی شود. 

شروع مسیر ساخت قفل اثر انگشتی

وقتی اولین بار ایده ساخت قفل دیجیتال شکل گرفت، طراح آن بیشتر یک ریاضیدان بود تا مهندس کامپیوتر؛ وی در طی آزمایش هایش به این نتیجه رسیده بود که می تواند با کنار هم قرار دادن طرحی فیزیکی، مبنی بر سی و دو سوراخ در کنار هم که هر کدام می توانستند به نوعی پر یا خالی باشند تعدادی کلید متفاوت ایجاد کند. بله فاکتوریل که آموختن آن در ریاضی دردسر بزرگی بود، اینجا واقعا استفاده شده بود. در ادامه قفل های رمزی با رمز های عددی ساخته شدند که یک عدد چند رقمی را در حافظه نگه داشته و با عددی که شما وارد می کردید مقایسه می کردند اولین نمونه ها را حتما در کیف سامسونت و گاو صندوق ها دیده اید.

قفل رمزی

رشد بیشتر قفل رمزی و تبدیل شدن به قفل اثر انگشتی

وقتی هر روز راه های ارتباط ساده تر و در عین حال پیشرفته تری کشف می شد، محققان عرصه امنیت تصمیم گرفتند که آنها را به تکنولوژی قفل های رمزی اضافه کنند. مثلا ارتباط با فرکانس رادیویی، ارتباط بلوتوث و شناخت بیومتریک به قفل های الکترونیکی اضافه شدند. حالا یک قفل دیجیتال صرفا پذیرای عدد نبود. یک کودک می تواند با کارتی که پدرش به او داده درب را باز کند و عبور و مرور داشته باشد. کارکنان یک دفتر هر روز صبح درب را با اسکن شبکیه چشم باز می کنند و اثر انگشتشان حکم امضای دیجیتال برای حضور و غیاب را دارد.

دستگیره اثر انگشتی

مشکلاتی که قفل اثر انگشتی رفع کرده است

به خاطر نمی آورید که هنگام خروج از منزل درب را قفل کرده اید یا خیر؟ قفل دیجیتال به طور اتوماتیک پس از خروج شما درب را قفل می کند. کلیدهای شما هر روز در یک اتاق از خانه جا می مانند؟ با قفل الکترونیکی دیگر نیازی نیست که کلید همیشه همراه شما باشد، شما می توانید با کارت اعتباری، کارت مترو، یک رمز عددی، اثر انگشت، یا ارتباط بلوتوثی با یک برنامه که روی گوشی شما نصب شده درب را باز کنید؛ دیگر نیازی نیست نگران پشت در ماندن فرزندتان باشید یا نگران باشید که کلیدی که به او سپرده اید را گم کند. داستان همین جا تمام نمی شود، در آخرین مدل ها قفل دیجیتال سنسور دمایی دارد که آتش سوزی را به شما و آتش نشانی اطلاع داده و درب را برای آنها باز می کند. 

قفل اثر انگشتی

روش های خرید قفل اثر انگشتی

اگر قصد دارید سریعتر از مزایای این تکنولوژی بهره مند شوید، وب سایت digitaldoorlock.ir می تواند در زمینه تحقیق بیشتر و دست یافتن به مدل مناسب، به شما کمک کند. شرکت بارمان همچنین امکان خرید بهترین مدل های قفل الکترونیکی را با قیمت مناسب در این وب سایت گنجانده است.



:: برچسب‌ها: قفل اثر انگشتی , قفل الکترونیکی , قفل رمزی ,
:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 مرداد 1399 | نظرات ()